Arendus- ja ärimudelid (Nädal 11)

ITSPEA 11. Nädala teemaks oli Arendus- ja ärimudelid. Koduseks ülesandeks jäi analüüsida ühte arendus ja ühte ärimudelit.

Koskmudel (Waterfall)

Koskmudel on üks vanimaid tarkvaraarenduse mudeleid. Oma nimetuse on saanud järjestikuse veekoskede analoogiast – vesi langeb ühelt astmelt järgmisse ega pöördu tagasi. Tegemist on lineaarse ja väga lihtsa mudeliga. Arenduse käigus liigutakse samm-sammult madalamale astmele ning kõik etapid peavad olema täielikult lõpetatud enne järgmise etapi alustamist.

Koskmudeli kasutamise kõige tähtsamaks eelduseks on läbimõeldud plaani olemasolu enne projekti algust. Pärast projektiga alustamist on muudatuste tegemine keeruline ja kulukas kui mitte võimatu. Samuti valmib esimene tarkvara prototüüp alles arendustsükli lõpus. Kui testimise käigus avastatakse viga, mille juured on arhitektuuris, siis koskmudel jääb hätta juhiste andmisega, kuidas pöörduda tagasi arhitektuuri sammu juurde, läbida uuesti programmeerimise samm ning minna teisele testimise ringile. Need on mõned väga suured miinused selle arendusmudeli juures. Sellepärast on viimased paarkümmend aastat koskmudeli kasutamine märgatavalt vähenenud. Tänapäeval peetakse seda „aegunud“ mudeliks ja selle asemel kasutatakse teisi rohkem agiilsemaid mudeleid.



Tarkvara teenusena (Software as a service)

Tarkvara teenusena ärimudeli puhul on tegemist tarkvara rentimisega. Rentimine tähendab tihti ka seda, et tarkvara on pilvepõhine ja klient saab tarkvara kasutada läbi veebibrauseri või mõne muu kergesti omandatava rakenduse abil.

Üks sellise ärimudeli kasutajatest on Google poolt loodud Google Workspace(G Suite). Tegemist on Google poolt arendatavate rakenduste kollektsiooniga. Sisaldab see endas selliseid rakendusi nagu Gmail, Calendar, Google Hangouts, Google Drive, Sheets, Docs, Forms, Slides jms. Kõik rakendused on loodud kasutamiseks pilvepõhiselt läbi veebibrauseri ja enda isiklikku masinasse mingit ekstra tarkvara alla laadima ei pea. Enamik rakendustest kasutab lisaks ka Freemium põhimõtet. Rakendused on Google kasutajatele tasuta kättesaadavad ja kasutuskõlbulikud, kuid osad lisavõimalused on jäetud maksumüüri taha. Lisaks puuduvad maksvatel klientidele rakendusesisesed reklaamid.



Allikad

http://opiobjektid.tptlive.ee/B1/b12_ssteemiarenduse_phimtted_ja_metoodikad.html

Comments

Popular posts from this blog

Häkkerid (Nädal 10)

IT juhtimine ja riskihaldus (Nädal 9)

IT-eetikakoodeks (Nädal 15)